Ще влітку Міністерство освіти України анонсувало впровадження у школах в поточному навчальному році курсу із соціально-емоційного навчання «Уроки щастя». І поки серед освітян та батьків точаться жваві дискусії щодо необхідності цих уроків, наша гімназія вже взялася за їх реалізацію. 24 жовтня в усіх класних колективах відбулися «Уроки щастя»… Кожний урок був по-своєму неповторний (хоч і зустрічаються однакові назви), можна сказати авторським, адже класні керівники підлаштовували матеріал під свій клас, старалися внести саме свої цікавинки та «родзинки», а головне, вклали у проведення заходу свою творчість, а можна сказати, і свою душу… А як саме це відбувалося, читайте далі…
Для учнів 1-А класу класний керівник Телегера Наталія Миколаївна провела квест-гру «У пошуках щастя». Спочатку важко було першачкам дати відповіді на питання: «Що для них щастя?», «Чи маємо право бути щасливими?», «Що потрібно для того, щоб бути щасливим?», «Чи відчувають вони себе щасливими?»… Коли малюки подолали всі зупинки квесту «Дешифратор», «Зайві літери», «Асоціативний кущ», познайомилися з прислів’ями про щастя, зобразили портрет щасливої людини і сформулювали декілька законів щастя дитини, то під час рефлексії висловлювали свої думки вже впевнено. А насамкінець першокласники зібрали пазли і з подивом винайшли цікаву формулу: «Щастя живе в кожному з нас!». Давайте ж побажаємо нашим найменшим гімназистам ніколи в ній не зневіритися!
«Урок щастя», що відбувся у 1-Б класі (класний керівник Чаловська С.П.), був серйозним і, можна сказати, філософським. Кожна дитина поділилась своїм баченням щастя. Його першокласники віднайшли у своїх родинах, друзях, однокласниках. Діти вчилися відрізняти добро та зло, створювати позитивний настрій та цінувати все навколо, що робить нас щасливими!
Жить на землі – велике щастя,
Якого ти не помічав.
І пам’ятай, що ти – Людина,
Творець краси і добрих справ!
Учні 1-В класу (класний керівник Кодацька М.П.) присвятили ранкову зустріч та перший урок темі: «Що таке щастя? Сім кольорів щастя». Діти дізналися про те, що таке означає бути щасливим, коли люди відчувають щастя та виокремили сім його важливих аспектів: життя – найвища цінність; сім’я та рідні; друзі; здоров’я; любов; важливо, коли ти комусь потрібен; улюблена справа. Кожному з них діти подарували колір, адже асоціювали їхню кількість із кольорами веселки. І ось, що в них вийшло. Тепер кожен першокласник знає, що саме потрібно, щоб відчувати себе щасливим. Виявляється, що треба зовсім небагато:
«Сонце, зорі, небо і весела хата.
А у хаті рідні, друзі, мама й тато,
Щоб любов і радість там жила крилата!
Щоб були стосунки в сім’ях добрі, щирі
І зростали дітки в злагоді та мирі!».
Щаслива зустріч у 1-В відбулася продуктивно, пізнавально і налаштувала дітей на гарні почуття, підготувала до плідної роботи, підвищила настрій і подарувала позитивні емоції.
У 1-Г класі на чолі з класним керівником Жуковською В.В. під час «Уроку щастя» переглядали мультфільм, створювали асоціативний кущ, а завершили словесними, душевними побажаннями на «Серці щастя».
Під час «Уроку щастя» учні 2-Б класу (класний керівник Мещерякова О.І.) обговорили цю важливу для кожної людини тему. Діти розповідали, що в їхньому розумінні є щастя, згадали моменти, коли були щасливі і поділились з сусідом по парті (робота в парах), а потім класно порухались під пісню про щастя. Також другокласники переглянули мультфільм про глухоніму дівчинку, яка мріяла навчитись танцювати… Учні пройнялися цією непростою життєвою ситуацією та висловили своє відношення до неї. А також давали поради казковому герою – вовку: що йому потрібно зробити, щоб стати щасливішим. Наостанок другокласники займалися творчістю – виготовили буклети із «законами щастя».
А учні 2-В класу (класний керівник Таран С.М.) розпочали свій урок «7 кольорів щастя» з перегляду мультфільму «Казка про щастя», створеного за твором В.О. Сухомлинського. Діти намалювали кожен свою веселку, на якій написали: що для них означає щастя… Світлана Михайлівна розповіла своїм вихованцям про значення семи кольорів веселки; всі разом з’ясували: чому число 7 щасливе; згадали, де ще у житті нам зустрічається щаслива «сімка»… А на завершення – провели цікаву гру «Що робить людину щасливою».
Активно шукали відповідь на питання «Що таке щастя?» діти 3-А класу (класний керівник Зайцова А.О.). «Інтелектівці», звичайно ж, зробили це нетрадиційним способом: на стікерах за допомогою піктограм показали, що для кожного з них означає це поняття. Звісно, багато було однодумців, адже для багатьох – це сім’я, близькі, рідні люди; для когось – це подарунки; багато діток мріють про мирне небо України… Далі третьокласники переглянули мультфільм про дівчинку, яка хотіла стати балериною, але на жаль була від народження глухою… На щастя, дівчинка від своєї мрії не відмовилася, а впевнено рухалася до своєї мети. Тож, після перегляду діти зрозуміли, що щастя поруч, необхідно просто вміти помічати його!
Працюючи в групах, діти разом складали прислів’я про щастя та пояснювали їх зміст. А наостанок третьокласники отримали розмальовки «Закони щастя», щоб краще їх запам’ятати…
У 3-Б класі (класний керівник Михайльонок С.В.) на «щасливому» уроці робота була не менш багатогранною і плідною. Третьокласники і презентацію цікаву переглянули, і відкривали «скриньку щастя», створювали веселку щастя та згадували щасливі асоціації, відкривали щасливі картки та складали пазли щастя. А ще гімназисти вправно відгадували казкових героїв, складали тематичні прислів’я, весело танцювали під час музичної хвилини, від чого теж ставали трішечки щасливішими… Ви не повірите, і це ще не все! Учні 3-Б класу встигли вивести правила щасливої людини, створювали рейтинг щастя, крутили «Щасливе колесо» та малювали своє різнокольорове щастя…
Жваве обговорення теми «щастя» відбулося і в 4-А класі (класний керівник Станішевська І.О.). Всі діти, які виступали, говорили, що вони самі та їхні родини будуть щасливі, коли буде мир, тільки після Перемоги. Четвертокласники презентують вам, шановні читачі, один з малюнків, на якому зображено їх дитячі мрії: до родини летить голуб із радісною звісткою про мир!
На «Уроці щастя» в 4-Б класі (класний керівник Войцеховська Ж.В.) учні переглянули відеоказку «Що таке щастя» В. Сухомлинського та зробили висновки про те, яке ж воно все таки буває різним оте щастя… Адже, яка людина, таке і щастя. Четвертокласники зрозуміли, що для щастя треба зовсім небагато: щоб всі були здорові і живі, вміли сказати добре слово, щоб був мир… Щастя – це друзі, родина, рідний дім. «Дорожіть щастям!» – закликають нас гімназисти 4-Б…
Досліджували поняття «щастя» і учні 4-В класу разом з класним керівником Палій Г.О. Вони, як і більшість гімназистів, переглянули повчальну «Казку про щастя» В. Сухомлинського, створили сенкан та асоціативний кущ «щастя». Діти поділилися власними думками про те, що їх робить щасливими та спробувала описати стан щасливої людини. Попрацювавши в групах, склали «правила щасливих четвертокласників».
На «Уроці щастя» у 5-Б класі (класний керівник Павлова І.В.) діти схематично демонстрували своє уявлення про щастя, малюючи емоції, та, презентуючи свої живописні «шедеври». Ірина Вікторівна розповіла п’ятикласникам притчу про щастя, після прослуховування якої, діти передавали один одному тепло своєї душі та відчували себе щасливими. Чергуючи ці прості, але водночас, важливі вправи, учні 5-Б створили власну колективну картину щастя…
У 5-Г класі (класний керівник Вікторія Коппонен) урок ЩАСТЯ онлайн відбувся під гаслом «Щастя починається з мене!». Діти ділилися своїм розумінням щастя, його складовими, шляхами покращення свого емоційного стану. У підсумку прийшли до висновку, що ставлення до життя є основою нашого здоров’я фізичного і морального. Адже щасливі діти – основа здорового суспільства!
А у 6-Б (класний керівник Ключенко О.Л.) ще з початку минулого тижня досліджували питання «Що для мене щастя?». Як з’ясувалося, щастя можна зустріти в різних речах: суші, велогонках, танцях тощо. Це, як дещо рідкісне і неочікуване, так і повсякденне… Але де в чому думки шестикласників зійшлися: щастя – це мати справжніх друзів! А ще гімназисти впевнені, що щастя на 100% жовтого кольору…
Здійснили віртуальну подорож до країни «Щастя» учні 7-Б класу разом з вчителем географії Шалигіною Ю.О., яка на деякий час замінила їм класного керівника. Семикласники переглянули казку, яка виховує найкращі моральні якості, поспілкувалися з приводу побаченого та наповнили свою країну «Щастя» гарними побажаннями. Юлія Олександрівна подбала про смачні цукерки з передбаченнями і чаювання зі смаколиками, а учні отримали масу позитивних емоцій та вражень.
Дуже цікаво відбувся «Урок щастя» для учнів 7-А класу (класний керівник Пархоменко О.С.). Семикласники провели його на свіжому повітрі, де раділи останнім теплим сонячним промінчикам та яскравому забарвленню осіннього листя. А повернувшись до класу, учні складали веселку слів, асоціативний кущ про щастя, відгадували ребуси та танцювали під сучасні драйвові пісні. А найголовніше – склали власний рейтинг того, що приносить особисте щастя.
Учні 7-В класу (класний керівник Колесніченко А.О.) створили велику, загальну «Підкову щастя», в яку умістилися маленькі індивідуальні підковки, на яких семикласники писали, що для них означає слово «щастя»…
У 9-А класі (класний керівник Сікорська Г.Ю.) хоча і припав «Урок щастя» на дистанційний день, але на якість уроку та на емоції старшокласників це не вплинуло… Школярі разом з класним керівником складали пазли щастя, виводили свою формулу щасливого життя. За допомогою дискусії дев’ятикласники узагальнили своє бачення щастя: вміння любити, співчувати, жити гідно та бути вільними. Наприкінці уроку учні спільно розробили «Правила щасливої людини», а класний керівник дуже сподівається, що її вихованці, виконуючи ці правила, врешті-решт, стануть щасливими людьми на рідній землі.
Далі, до вашої уваги, фотокалейдоскоп «Уроків щастя» з усіх інших класів нашої гімназії…
Щасливі спортивні перегони у 2-А класі (класний керівник Сидоренко О.Є.)
Хвилини щастя у 3-В класі (класний керівник Захарова Л.А.)
Захоплені щасливими митями – учні 5-В класу (класний керівник Богульська Є.В.)
Вражені “Країною щастя” – учні 6-А класу (класний керівник Липа О.А.)
Зацікавлені та мрійливі учні 6-В класу (класний керівник Глушко В.В.)
Дослідники п’яти кольорів щастя – учні 8-Б класу (класний керівник Браковець І.О.)
Художники свого щастя – учні 8-В класу (класний керівник Майстренко І.Ю.)
Веселі, дружні, захоплені красою природи – учні 8-А класу (класний керівник Андрєєва І.В.)
Як радісно, що наші діти у такий важкий час мріють про щастя, намагаються бути щасливими, вірять у світле майбутнє. Давайте будемо щасливими! І нехай не все залежить від нас, але щодня і щохвилини необхідно налаштовувати себе на краще, жити яскраво, бути «на позитиві». Адже наше щастя – у наших руках!