Якість освіти безпосередньо залежить від професійної діяльності педагога, рівня його кваліфікації. У формуванні професійної майстерності педагогів провідна роль належить самоосвіті, зокрема, участі у різноманітних методичних заходах. Одним із таких заходів є методичний тиждень…
З метою підвищення професійної компетентності вчителів шляхом обміну досвідом, розвитку ініціативи та прояву творчого потенціалу педагогів через пошук і використання у навчальному процесі оптимальних форм і методів роботи для формування сучасних освітніх компетентностей здобувачів освіти, ознайомлення з результатами роботи колег, у Первомайській гімназії №5 відбувся методичний тиждень «Майстерність без меж».
Розпочався тиждень із консультації «Як створити професійне портфоліо педагога в Canva: поради та ідеї», яку для учителів гімназії провела Олена Рідош, консультант «Центру професійного розвитку педагогічних працівників».

Під час навчання учасники детально розглянули інтерфейс та опановували практично створення віртуального сучасного портфоліо педагога: структуру, наповнення, вибір цифрового формату. Педагоги детально ознайомилися з можливостями платформи Canva та відпрацювали навички для створення професійних електронних презентацій.


Відповідно до плану роботи закладу на 2025/2026 навчальний рік, за результатами перевірки стану викладання, рівня навчальних досягнень учнів 6-9 класів з географії, адміністрацією гімназії було складено довідку, з якою ознайомлено вчителів географії, хімії, біології, історії на засіданні творчої групи «Пошук». У довідці було проаналізовано діяльність творчої групи, зроблено аналіз кадрового забезпечення; вивчено якість викладання географії, виконання програм з предмету; здійснено аналіз якості знань учнів (проведено адміністративні контрольні роботи), позакласної роботи з предмету; проводився огляд матеріально-технічної бази. Члени творчої групи «Пошук» опрацювали довідку, зробили аналіз рекомендацій, накреслили шляхи подолання недоліків.

В рамках тижня відбулася зустріч-нарада психолога Колесніченко А.О. та заступника директора з НВР Степанової Л.М. з учителями-дефектологами, які надають корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, що навчаються в інклюзивних класах. На нараді фахівцям презентували постанову Кабінету Міністрів України №1386 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері освіти». Педагоги ознайомилися із новим порядком ведення звітності щодо надання корекційно- розвиткових послуг, обговорили деякі аспекти проведення та обліку занять з дітьми з особливими освітніми потребами.

Протягом тижня відбувалася активна реєстрація учителів, асистентів учителів на курси та модулі 2026 року. Також педагоги відслідковували та оцінювали ефективність проходження своєї курсової підготовки в «Єдиній атестаційній системі» (ЄАС).

В рамках методичного навчання вчителем інформатики Пархоменко О.С. була проведена майстерка для педагогів «Ефективне запам’ятовування». Олена Сергіївна поділилася із колегами методом, який постійно використовує на своїх уроках – методом ефективного запам’ятовування. Він ґрунтується на принципі активного повторення матеріалу з інтервалами. Інформацію легше утримати, якщо пов’язувати нові знання з уже відомими або створювати яскраві асоціації. Корисно також навчати когось іншого або коротко переказувати вивчене – це зміцнює розуміння. Педагог акцентувала увагу присутніх на тому, що важливо чергувати навчання з відпочинком, адже мозок краще засвоює матеріал у стані невеликої паузи. Також Олена Сергіївна презентувала колегам «піраміду методу запам’ятовування» і висловила надію, що цей метод буде корисним та ефективним на будь-якому уроці.


З 12 по 27 листопада відбулася яскрава демонстрація педагогічної майстерності в рамках проєкту «Мій мультимедійний урок». На жаль, цьогоріч відбулося лише 3 уроки, але всі вони заслуговують на увагу та отримали схвальні відгуки журі.
12 листопада відбувся інтегрований урок української літератури та мистецтва «Наталка Полтавка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі». Педагоги Степанова Л.М., Пасічник К.В. запросили до світу чарівного українського слова та пісенного мистецтва ученицю, що перебуває на індивідуальному навчанні – Гончарук С. (9-В).
Цікавинками уроку були: міжпредметний зв’язок з математикою; вправи «Впізнай героя за його словами», «Яка вона – сучасна жінка? Так чи Ні?»; слайд-шоу «Жіночий ідеал краси»; асоціативний диктант; проблемне запитання; інтерактивна вправа «Відчуй себе в ролі художника. Добери кольори для створення вінка долі української жінки…»; відео (пісні з опери «Наталка Полтавка»); поетичне побажання від педагогів «Будь щаслива!».

24 листопада учитель фізичної культури Ващенко О.В. та асистент учителя Куц А.І. запросили учнів 2-А класу до уроку-вікторини з елементами рухливих ігор та естафет.
Цікавинки уроку: відеовікторина «Відгадай вид спорту за малюнком»; мультимедійні тестові завдання з техніки безпеки для розвитку критичного мислення; рухливі ігри на увагу; естафети для розвитку спритності та координації рухів; музичний супровід ігор та естафет.

27 листопада свій мультимедійний урок позакласного читання у 2-Б класі «Казки рідного краю. Презентація книги Наталі Терещенко «Чарівне коло»» представили учитель початкових класів Чаловська С.П. та бібліотекарка Пальчевська О.М..
Цікавинки уроку: запрошення на урок автора книги – Терещенко Н.Є., інтерактивна вправа «Казкове коло»; слайд-презентація уроку; тести на спостережливість; слайд-презентація, книжкова виставка «Письменники рідного краю» та її представлення; відеовправа для очей «Кленовий листочок»; вправа «Мікрофон»; презентація книги «Чарівне коло» від бібліотекаря; інтерактив «Крісло автора» (бліц-опитування); відео – пісня-руханка «Захопливі казки»; вправа для дихання «Вітерець»; вправа «Повітряні кульки»; вправа «Читання тексту з автором»; відеорефлексія «Осінь»; рефлексія “кольоровий дощ”; дарунки осені – яблука для дітей та гостей.

У енергійному та діяльному ритмі розпочалася підготовка до грудневої педагогічної ради. Ініціативна група зібралася за «круглим столом», аби обрати актуальну тему та форму проведення, визначити мету, поділитися своїми ідеями, творчими задумами. Члени робочої групи склали детальний план підготовки та проведення засідання педагогічної ради. Залишилися лише деталі, які опрацюють заступники директора…

Цьогоріч методичний тиждень був доволі насичений… Педагогічні працівники отримали можливість висловити свої інноваційні підходи до навчання, поділитися труднощами та власними успіхами. А це сприяє взаємному збагаченню та стимулює педагогічну активність наших учителів.
