В межах Глобального тижня медійної та інформаційної грамотності ЮНЕСКО з 24 по 31 жовтня в Україні відбувся традиційний Тиждень медіаграмотності. Основна тема цього року стосувалася взаємодії медіаграмотності та штучного інтелекту (ШІ), наголошуючи на критичному мисленні та розпізнаванні правди в інформаційному просторі. З метою формування в учнів критичного мислення, уміння аналізувати інформаційні джерела, розпізнавати фейки, пропаганду та маніпуляції, а також розвиток навичок безпечного користування медіа, наша гімназія на чолі з учителями інформатики традиційно долучилася до ініціатив тижня.
Представляємо вам, шановні читачі, інформацію про основні заходи тижня, проаналізовані та узагальнені вчителем інформатики Пархоменко О.С.. Далі – про перебіг Тижня медіаграмотності:
1. Медіаграмотні ранкові зустрічі «Як аналізувати медіа критично»
Під час ранкових зустрічей у 7-8 класах діти дізналися, як відрізняти достовірні джерела інформації від сумнівних, обговорили приклади фейкових новин. Вивчили нові поняття «джинса», «клік-бейт» тощо.


2. Перегляд та обговорення відео «Як працюють медіа?»
У 9-х класах після перегляду відео відбулася дискусія про роль журналістики в сучасному світі та вплив соціальних мереж на громадську думку.
3. Інтерактивна гра «Критичне сприйняття та протидія маніпуляціям мас-медіа»
Восьмикласники розпізнавали справжні та вигадані новини, аргументували свої відповіді, навчилися перевіряти факти за допомогою відкритих джерел.

4. Опитування батьків «Скільки часу дитина витрачає на соціальні мережі?» Батьки поділились власними спостереженнями про тривалість перебування дітей початкової школи із гаджетами у Всесвітній павутині.
5. Інформаційні хвилинки «Правила поведінки в Інтернеті»
Вчителі початкових класів ґрунтовно пояснили гімназистам про дотримання правил поведінки в Інтернеті. Про власну відповідальність за розповсюдження неправдивої інформації тощо.


6. Вчителі гімназії долучились до онлайн курсу «Very verified 2.0» від Ed-era.
Після успішного завершення курсу отримали підтверджуючі сертифікати.
Результати та висновки:
– Учні поглибили знання про сучасні медіа та механізми їх впливу;
– зросла увага до достовірності інформації та безпеки в Інтернеті;
– розвинено навички критичного мислення та командної взаємодії;
– підвищено інтерес до актуальних питань інформаційної безпеки.
20 листопада на наших учнів ще чекає Всеукраїнський урок медіаграмотності. Тож, чекаємо на освітні новації від наших учителів інформатики, а гімназистам побажаємо успіхів у розвитку своєї медіаграмотності!
