Минув ще один, дуже насичений шкільний тиждень… Він приніс нам знову одне з призових місць у змаганнях з футзалу ІІ (територіального) етапу Всеукраїнських змагань «Пліч-о-пліч». Цього разу збірна команда хлопців на чолі з вчителем фізичної культури Глушком В.В. виборола ІІІ місце серед 9-ти команд громади. Вітаємо наших спортсменів: Кривого М., Копійка А. (5-А), Пташніка І. (6-Б), Колесніченка Д. (7-А), Чумака В., Аніщенкова С. (7-Б), Шкурка Д. (8-А), Оліфіренка Д., Тернового В. (8-Б), Савранського І. (8-В), Попова О. (9-А)! Бажаємо їм міцного здоров’я, удачі, наполегливості, нових перемог!


Наші невтомні класні керівники, вчителі-предметники перебувають у постійному русі вперед, відповідально та ретельно виконують різноманітні навчальні, творчі, виховні задачі освітнього процесу. Пропонуємо зануритися у цей різнобарвний світ любові до дітей та благородної справи навчання і виховання…
Завершуючи другий місяць зими, наші учні 1-А класу (класний керівник Телегера Н.М.) не втомлюються навчатися, розвиватися та співпрацювати. Ось і 27 та 29 січня на ранкових зустрічах першокласники слухали і спілкувалися про Міжнародний день памʼяті жертв Голокосту і День пам’яті Героїв Крут. Звісно, маленьким гімназистам важче сприймати таке трагічне минуле нашої країни, але розповідати треба, адже «хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього», – цей вислів М. Рильського сьогодні актуальний, як ніколи…

Окрім уроків, занять в гуртках, щоденних звичних справ, на минулому тижні відбувся бібліотечний урок на тему «Автори дитячих книг». Оскільки сучасні діти більше 5-10 хвилин не сприймають інформацію, Олена Миколаївна професійно підійшла до викладу теми уроку: змінювала види діяльності у вигляді бесіди, презентації, веселої й сучасної рухливої фізкультхвилинки, знайомила з книжечками найменшої вікової категорії, цікавилась особистими думками та враженнями дітей. А для себе бібліотекарка відзначила активних першачків та читачів. І хоча хтось із малюків був у бібліотеці стриманим чи сором’язливим, зате вдома з рідними активно ділилися враженнями від заняття.

На уроках навчання грамоти першачки вже завершують вивчення букв алфавіту, вдосконалюють навичку читання, розуміння змісту, пишуть рукописні тексти. Але ж і на уроках англійської мови багато чого вже навчилися, ось і закріплювали вивчені букви цікавим способом – веселою грою «Спіймай муху». Це було пізнавально й весело!

На уроках дизайну, а інколи, і образотворчого мистецтва, маленькі гімназисти працюють з папером – вчаться згинати, складати його за алгоритмом, що розвиває пам’ять, просторову уяву, моторику пальців, точність рухів, вольові зусилля, вміння доводити справу до кінця. Такі уроки ще формують гнучке, евристичне мислення, естетичний смак, сприяють спілкуванню та встановленню дружніх стосунків у колективі. Як же раділи успіхам першачки під час виготовлення метелика!


А вдома дехто з діток (Крістіна Чумаченко і Юлія Клінишкова) навчили своїх рідних складати яскраву комаху…

Про життя 1-А класу й плани на майбутнє можна розповідати безкінечно, але то вже в наступному матеріалі…
Ранковою зустріччю до Дня пам’яті Голокосту розпочали минулий тиждень учні 1-Б класу (класний керівник Чаловська С.П.). Молодші школярі з’ясували значення слова «голокост» та ознайомилися з трагічними сторінками історії переслідування єврейського народу. Першокласники почули про героїчний подвиг Ірени Сендлер, яка в години лихоліття допомогла врятувати близько 2500 дітей. Хвилиною мовчання діти вшанували пам’ять невинно загиблих жертв.

Протягом тижня хлопчики та дівчатка ознайомились з числами другого десятка і навчилися обчислювати вирази на дві дії. На уроках курсу «Я пізнаю світ» вчилися спостерігати, шукати спільне та відмінне між об’єктами живої природи. Тренуючи зорову пам’ять, малята вправлялися зображувати рідну Україну та її сусідів на мапі.


Урок мистецтва запросив першокласників у морську подорож. Картини художників, світлини із зображенням моря, шум прибою та «морська» мелодія розбудили в дитячій уяві приємні далекі спогади. Морський вернісаж доповнили золоті рибки, виконані у техніці орігамі.


Не забувають малята дбати про природу та екологію рідного краю. Діти систематично приносять до класу пташиний корм, а після уроків, йдучи додому, щедро насипають його до годівниць.
Акція «Життя без сміття» стала невід’ємною частиною освітнього процесу. Тільки за січень першокласники зібрали 40,5 кг макулатури. А за увесь період навчання – майже 174 кг. Світлана Петрівна щиро дякує батькам за підтримку та допомогу!

Початок другого семестру хлопчики та дівчатка розпочали під девізом: «Гарне слово людині, що дощ у посуху». Протягом двох тижнів діти знайомились з «чарівними» словами, вчилися бути ґречними, уважними один до одного, згадували правила поведінки під час уроків та перерв, відшукували та опрацьовували народну мудрість в прочитаних творах.
А минулого тижня учні 1-Б вирішили віднайти вихованих дітей серед однокласників. І такі є! За підсумками вибору малят визначено 13 першокласників, з яких варто брати приклад. Але найбільшу кількість голосів отримали Іванченко Аня, Ковальчук Мілана та Перерва Влад. Переможці нагороджені медальками та бурхливими оплесками ровесників. Так тримати!

«Бути здоровим – це модно!» – такого девізу віднині притримуються учні 1-В класу (класний керівник Кодацька М.П.). Адже цілий тиждень діти працювали над проблемним питанням: «Що таке здоров’я і від чого воно залежить?». Першокласники дізналися про чинники, що впливають на здоров’я, що таке збалансоване харчування, загартовування, виробили відповідні правила, попрацювали над проєктом «Корисні продукти» тощо.
А на уроках української мови першачки читали та аналізували цікаві розповіді про здоров’я, на математиці – порівнювали масу овочів та фруктів, розв’язували задачі на цю ж тематику. А з предмета «Всесвіт» діти дізналися про таку групу живих організмів як бактерії. І яке ж було здивування дітлахів, коли дізналися, що вони бувають не тільки хвороботворні, а й корисні. А які ж вони ще дивні під мікроскопом?! Звісно, щоб дбати правильно про здоров’я свого тіла, треба знати його будову. Тому на англійській мові діти вивчали частини тіла, цікаву руханку та вчились іншомовному спілкуванню.






Та цікаво було не лише під час уроків, у дітей незвично відбувалися і перерви… Наприклад, малюки спробували попрацювати над своєю поставою під час ходіння. Для цього у кожного був імітаційний «дах» з паперу, який потрібно було спробувати не втратити під час ходьби. Це виявилось не так просто, але дуже цікаво!

Дистанційні уроки в нашій гімназії майже нічим не відрізняються від звичайних – у школі. Адже проводяться вони належним чином у синхронному режимі. Один з таких сучасних уроків (англійська мова) відбувся у 2-В класі (вчитель Корня В.В.). На уроці діти закріпили знання з вивченої теми «Тварини». Дружно і весело другокласники повторювали англійські числівники і множину іменників, а також пригадали вивчені звуки та заповнювали пропуски у словах.

Минулий тиждень у 1-Г класі (класний керівник Корня В.В.) був неочікувано цікавий. Малюки вчилися працювати в групі. Вчитель разом з дітками виробили правила роботи в групах та намагалися працювати на досягнення спільних очікуваних результатів. І їм це вдалося! На уроках читання повторили вивчені букви, складали звуко-буквені аналізи, утворювали нові слова від поданого та писали рукописні речення з друкованого тексту. Протягом всього тижня першокласники створювали пам’ятки здорового харчування і кожного дня, перед відвідуванням шкільної їдальні, розповідали про користь різних продуктів. На уроці «Я досліджую світ» діти опрацьовували цікавинки «Природи мого рідного краю», переглядали відео і ділилися своїми враженнями про відвідані неповторні місця Миколаївщини.





У 2-Б класу (класний керівник Мещерякова О.І.) минулий тиждень був присвячений темі «Здоров’я – це скарб». Увесь тиждень другокласники на чолі з Ольгою Ігорівною говорили про важливість здоров’я. На уроці «Всесвіт» «крилатики» визначали ознаки здорової людини, визначали оптимальну температуру тіла. На математиці, обчисливши вирази, дізнались: який корисний чай п’ють лаксики під час хвороби. Також діти розв’язували задачі про лікарські рослини, овочі, фрукти. На уроках української мови другокласники читали оповідання про лікарські рослини, утворювали нові слова за допомогою префіксів, суфіксів, що відносяться до здоров’я. Під час уроку з арт-технологій (образотворче мистецтво) гімназисти створювали квітку здоров’я, відповідно до лікувальних властивостей кольору. А на інформатиці – вчилися в Інтернеті знаходити і запускати відео з фізкультхвилинками. А найцікавіше, що на минулому тижні «крилатики» ввели у себе традицію: хто з’їдає все в їдальні -отримує подяку. Таким чином, кожного дня у другокласників все більше власників подяк, адже харчування дуже важливе для здоров’я дітей. Після насиченого трудового тижня, на вихідних, гімназисти відпочивають і набираються сил, адже попереду обов’язково буде щось неймовірно цікавеньке…


Вже за традицією давайте «зазирнемо» у творчу майстерню 2-В класу (класний керівник Таран С.М.)… На уроці образотворчого мистецтва діти ліпили улюблених казкових героїв. Це було дуже цікаво, адже необхідно: пригадати казкового героя, уявити собі, як він виглядає, а потім ще й створити гарну фігурку, у якій однокласники вгадають казкового персонажа.


А на уроці дизайну і технологій другокласники виготовили літачки у техніці орігамі. Учні 2-В впевнені, що на їх літаках можна вирушати у будь-яку подорож. Тож гімназисти запрошують бажаючих до мандрівки на паперових літачках у пошуках пригод та здійснення мрій…

Минулого тижня учні 2-В класу завітали також до шкільної книгозбірні на цікавий бібліотечний урок “Будова книги”. Другокласники дізналися про структурні елементи книги, їх особливості, з’ясували значення слів “форзац”, “титульна сторінка”, “ляссе” тощо. А задля відпочинку та розваги взяли участь у веселій фізультхвилинці…

На дослідницьку лабораторію перетворився кабінет 3-А класу (класний керівник Зайцова А.О.), адже нещодавно на уроках «Я пізнаю світ» третьокласники почали вивчати електричний струм та електричне коло. Звісно, що без дослідів дітям це важко зрозуміти. Тож гімназисти активно почали вивчати цю тему… Ільчук Артем склав найпростіший гальванічний елемент з лимонів та електродів різних металів. Що з цього вийшло – пропонуємо переглянути на відео:
А Петрова Марія з допомогою тата створили електричне коло, на якому показали, як протікає електричний струм.

Цікаво та весело третьокласники проводять час і поза уроками. На днях діти взяли участь у розважально-інтелектуальній грі «Я люблю Україну», яку підготувала Аліна Олександрівна. Заздалегідь учасники поділилися на 2 команди. Команда жовтих – «Патріоти», синіх – «Українці».
Гра складалася з 5 раундів, під час яких учні за описом впізнавали українські предмети, відгадували відомих українців минулого і сучасності, демонстрували свої знання з рідної мови, зокрема, наскільки вдало вони знають фразеологізми, виявляли неабиякі знання з географії. Наші гравці довели, що вони є патріотами своєї країни! А на завершення – отримали солодкі презенти.




Учитель географії Шалигіна Ю.О. постійно впроваджує в своїй педагогічній діяльності нестандартні форми уроків, які викликають в учнів масу позитивних емоцій та вражень. Ось і на минулому тижні урок «Пізнаємо природу» з учнями 5-В та 5 -Б класів провели на шкільному географічному майданчику. Вивчаючи з п’ятикласниками погоду, атмосферні опади, метеоприлади, Юлія Олександрівна скористалася унікальною можливістю та наочно продемонструвала дітям обладнання, яке використовується на метеостанціях. Не зважаючи на прохолодну погоду, учні з радістю вивчали закономірності атмосфери, визначали температуру та вологість повітря, напрямок вітру, кількість опадів. Для дітей це було дуже цікаво, пізнавально, незвично… Вони були у захваті від корисних знань та прогулянки на свіжому повітрі!



Ранкова зустріч – це чудовий спосіб вдало почати день у колі друзів, обмінятися новинами та планами, сказати один одному комплімент і підбадьорити того, у кого поганий настрій. Саме тому, перед початком навчального дня, вчитель збирає учнів, щоб привітатися та створити позитивний настрій.
Педагоги нашої гімназії відповідально та креативно підходять до проведення ранкових зустрічей: підбирають цікаві теми, розробляють правила взаємодії, вигадують різні види активностей тощо.
У лютому учні 5-А класу разом із класним керівником Івановою Г.В. розпочали роботу над реалізацією у класному колективі Програми соціально-емоційного навчання «Зерна», розробленої Лабораторією екологічних підходів до соціально-емоційного навчання Гарвардського університету та реалізованої за підтримки the LEGO Foundation. Програма передбачає організацію активностей за чотирма напрямками. П’ятикласники розпочали знайомство із Програмою з активності «Вдячний Я». Вона передбачає розвиток навичок побудови взаємостосунків і вміння бути вдячним тим, хто оточує, і самому собі. Діти писали та малювали «записки вдячності», таким чином, оформивши класний «Осередок вдячності».



27 січня учні 7-Б класу (класний керівник Ільніцька К.В.) провели досить цікаву та пізнавальну ранкову зустріч на тему «Хто такий справжній друг?». Метою класного керівника було розкриття значення дружби в житті людини, навчити дітей правильно вибирати друзів, знайомитися, спілкуватися і товаришувати; розвивати почуття відповідальності та взаємодопомоги, виховувати чесність та щирість.
Під час зустрічі діти активно обговорювали тему дружби, виконували різні завдання та вправи (ігри «Яким повинен бути друг?», «Добре-погано», «Мікрофон»). Учні класу були дуже активними і завзятими, тому час промайнув швидко і непомітно. А от гарний настрій залишився на цілий день!


Не уроками єдиними живуть і наші старшокласники… У суботу, 1 лютого, після напруженого навчального тижня учні 9-А класу разом із класним керівником Сікорською Г.Ю. вирушили до міста Південноукраїнськ на каток. Неймовірні «льодові пригоди» приємно вразили наших дев’ятикласників. Трішки екстриму, багато веселощів, катання класного керівника, – все це дуже сподобалося старшим гімназистам, додало настрою, залишило гарні спогади. Вдосталь накатавшись, діти завітали до місцевого кафе випити гарячого чаю та поласувати домашніми бутербродами… Додому повернулися, сповнені яскравих вражень та чудового настрою.



Далі буде……