Тиждень психології – це завжди свято, марафон спілкування, яскраві події, незабутні враження та відкриття нового в собі. Це особлива подія, яка допомагає учням, вчителям та батькам краще зрозуміти важливість психічного здоров’я.
Традиційно у Первомайській гімназії №5 Тиждень психології присвячується Всеукраїнському дню психолога, який щороку відзначається – 23 квітня. Мета та ідея проведення: створення умов для формування психологічної культури учнів та педагогів, покращення психологічного мікроклімату в школі; пізнання внутрішнього світу людини через аналіз власної діяльності та через спілкування з іншими людьми; підвищення обізнаності про психічне здоров’я, розвиток емоційного інтелекту та покращення загального благополуччя учнів.
Цьогорічний Тиждень психології (практичний психолог Колесніченко А.О., соціальний педагог Браковець І.О.) відбувся під гаслом «Збережи своє ментальне здоров’я!», тому ще з понеділка на перервах гімназисти переглядали мотиваційний відеоролик «Цінуй своє життя, воно прекрасне!» і створювали колаж дитячих думок «Щастя – це…».



У вівторок за допомогою інформаційного плаката школярі мали змогу ознайомитися із 56 цікавими фактами з психології людини, про які вони, можливо, навіть і не здогадувалися.

Учні 5-А, 8-Б та 9-Б класів зіграли в інтелектуальну гру-вікторину «Про речі, які ти маєш знати». Гімназисти змагалися за звання «найрозумнішого»: хто швидше дасть відповідь на питання картки. Завдання стосувалися різних сфер нашого життя: культури, історії, науки, мистецтва.

У середу на стінах коридорів школи з’явилося психологічне графіті «Стіна бажань, побажань і думок вголос», на яких учні та педагоги мали змогу поділитися своїми думками, мріями та бажаннями. Протягом ще декількох днів «Стіна…» «привертала» увагу та цікавість учнів, «спонукала» до написання висловлювання своїх міркувань…




Ментальне здоров’я учасників освітнього процесу на даний момент потребує особливої уваги, тому з учнями 7-В класу було проведене інтерактивне заняття на тему «Артпрактики у збережені ментального здоров’я». Семикласники ознайомилися із техніками, які допомагають нормалізувати психоемоційний стан і спробували самостійно зробити свічку з вощини. Створення свічки, в свою чергу, було цікавим поєднанням медитативного процесу з ароматерапією.



У четвер педагоги мали можливість відволіктися від щоденних турбот і підвищити свій настрій під час психологічної гри «Бункер». До речі, у цю гру також пограли учні 9-Б та 8-А класів. Гімназисти отримали купу позитивних емоцій від можливості перевтілитися у свого персонажа, розвивали у собі навички ефективного вміння переконувати опонентів, щоб досягнути своєї мети, а саме, потрапити у бункер.


У п’ятницю з учнями 5-В, 7-В та 8-А класів був проведений практикум «Дудлінг і зентангл – корисне малювання». Під час практикуму школярі познайомилися із цікавими техніками створення малюнків, які допомагають розслабитися, заспокоїтися і є цікавим та ефективним ресурсом для саморегуляції.


З учнями 1-Б класу було проведене інтерактивне заняття зі збереження ментального здоров’я, на якому першокласників познайомили із дихальними техніками, техніками заземлення, які допомагають заспокоїтися у стресових ситуаціях.

Подобається учням 1-А класу (класний керівник Телегера Н.М., асистент Куц А.І.) брати участь у предметних тижнях… Ось і від Тижня психології дітлахи отримали справжнє задоволення. У класі першокласники навчались простих технік зняття напруги, розслаблення, відновлювання сил, такі як: «Простукування долонями», «Дихання за квадратом», «Австралійський дощ». Ці вправи впливають на позитивний емоційний стан малюків. Разом з усіма гімназистами першачки на великій перерві переглядали мультфільм «Прямуй до мети!», а разом з Анною Олександрівною обговорювали поведінку персонажів з психологічної точки зору. Діти залюбки приєдналися і до колажу думок «Що таке щастя?» та висловлювали свої міркування. А ще у 1-А бесідували про те, як правильно висловлювати бажання; дізнавалися про 56 фактів з психології (і хоча, траплялись незрозумілі, дорослі слова, але Аліна Лобань не соромилася розпитати про їх значення). На «Стіні бажань» щиро записували: «Перемоги і миру, здоров’я, сили, гарних оцінок, гарно читати…».


«Такі тижні – гарна ініціатива, спрямована на підвищення психологічної культури школярів», – вважає класний керівник 1-А класу Наталія Миколаївна.
Дійсно, Тиждень психології виявився незабутньою подорожжю у світ емоцій, взаєморозуміння та відкриттів, як для гімназистів, так і педагогів закладу. Це був час, коли кожен зміг відкрити нові горизонти своїх емоцій та навчитися краще розуміти себе і оточуючих. Звісно, організація заходів тижня вимагає певних зусиль, але результати виправдовують вкладені ресурси, адже здорові та щасливі діти – це основа успішного суспільства.