Реалізація пріоритетних напрямків розвитку
Первомайської гімназії №5,
професійного становлення педагогів та забезпечення якості освітнього процесу
на 2024-2027 р.р.
2024/2025 навчальний рік
Оцінювання за НУШ: що змінилося та як допомогти вчителю?
Мета: практичні рекомендації учасникам освітнього процесу щодо оцінювання за стандартами НУШ.
Завдання:
– здійснення моніторингу прогресу учня;
– консультативна допомога вчителю НУШ щодо системи оцінювання в практиці педагогічної діяльності;
– визначення дітей з особливими освітніми потребами;
– надання інформації батькам;
– надання підтримки учням у самооцінюванні, взаємооцінюванні тощо.
Функції оцінювання: контролююча, навчальна, діагностично-коригуюча, стимулюючо-мотиваційна, розвивальна, виховна та функція управління процесом навчання.
Шляхи реалізації:
№з/п | Назва заходу | Форма проведення | Відповідальний | Дата проведення |
1. | Глосарій оцінювання Оцінювання без знецінювання | Словник термінів Повідомлення | Степанова Л.М. Палій Г.О. | 10.09.2024 |
2. | Мій мультимедійний урок | Проєкт | Адміністрація | Жовтень |
3. | Особливості оцінювання здобувачів освіти початкових класів та п’ятикласників | Круглий стіл | Заступники директора з НВР | Вересень |
4. | «Я роблю так…» | Обмін досвідом щодо формувального оцінювання | Керівники творчих груп | 30.08.2024 |
5. | Стратегії та інструменти формувального оцінювання | Методичне консультування | Ільніцька К.В. | 24.09.2024 |
6. | Оцінювання -психологічний аспект | Практикум | Психологічна служба | 22.10.2024 |
7. | Вербальне оцінювання учнів: перелік фраз, які варто використовувати вчителю | Методична сесія | Телегера Н.М., Кодацька М.П. | 12.11.2024 |
8. | Алгоритм діяльності вчителя під час формувального оцінювання | Кейс-метод | Войцеховська Ж.В., Майстренко І.Ю. | 03.12.2024 |
9. | Станьте улюбленим учителем. 12 фішок, щоб правильно оцінити дитину | Ділова гра | Парова М.С., Станішевська І.О. | 07.01.2025 |
10. | Інсайт оцінювання | Педагогічна студія | Жуковська В.В., Флань С.О. | 18.02.2025 |
11. | Заохочувальне оцінювання: «за» і «проти» | Дебати | Керівники творчих груп | 25.03.2025 |
12. | Сучасний підхід до практики оцінювання | Методичний аукціон | Пархоменко О.С., Сікорська Г.Ю. | 22.04.2025 |
13. | Моніторинг оцінювання якості знань учнів: порядок проведення | Інформхвилинка | Харчук І.П. | До 30.05.2025 |
14. | Оцінювання в процесі навчання | Майстер- клас | Адміністрація, керівники творчих груп | 31.10.2024 |
2025/2026 навчальний рік
Реалізація середовищного та інклюзивного підходів до навчання
Мета: створення освітньо-виховного середовища, в якому визнається та підтримуєтьсяунікальність кожного, створюються оптимальніумови для його соціалізації й самореалізації.
Завдання:
– створення інклюзивного освітнього середовища;
– забезпечення доброзичливої атмосфери, де визнається унікальність кожного та підтримується розвиток особистості на всіх етапах навчання;
– налагодження суб’єктно-орієнтованої взаємодії дітей із різним рівнем психофізичного здоров’я та дорослими (вчителями, шкільними психологами, батьками та громадськими організаціями);
– визначення функцій асистента вчителя інклюзивного класу та інших педагогічних працівників;
– забезпечення педагогів можливостями оволодіння сучасними педагогічними підходами, технологіями й методиками, що дають змогу задовольнити освітні потреби кожної дитини та проводити моніторинг навчання з метою розвитку позитивної мотивації до пізнавальної діяльності, інформування дітей з особливими освітніми потребами та типовим рівнем розвитку про їхні індивідуальні досягнення.
Шляхи реалізації:
– засідання команди супроводу;
– співпраця з ІРЦ;
– інструктивно-мотиваційний семінар з педагогами «Розвиток професійної компетентності педагогів щодо викладання в інклюзивному класі»;
– тренінг для педагогів «Інклюзивне навчання: рівні можливості для кожного»;
– тиждень інклюзивної освіти.
2026/2027 навчальний рік
ДОПРОФІЛЬНА ПІДГОТОВКА УЧНІВ ЯК ВАЖЛИВА ПЕРЕДУМОВА ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ
Модель допрофільного навчання базується на диференціації спецкурсів за вибором. В основі такої моделі система спецкурсів: «Культура добросусідства», «Видатні постаті України», «Українське козацтво», «Фінансова грамотність».
Мета: формування в дітей здібності робити усвідомлений вибір подальшого профілю навчання. Школярі повинні вміти об’єктивно оцінювати свої здібності до навчання за різними профілями, здійснювати вибір профілю, який співпадає зі здібностями та інтересами, бути готовими докласти зусилля для отримання якісної освіти.
Головні завдання допрофільної підготовки:
● розвиток широкого спектра пізнавальних і професійних інтересів, освітніх компетенцій, які забезпечують успішність у майбутній професійній діяльності;
● виявлення інтересів, нахилів і здібностей учнів; формування практичного досвіду в різних сферах пізнавальної та професійної діяльності, орієнтованого на вибір профілю навчання у старшій школі;
● надання психолого-педагогічної допомоги при придбанні учнями уявлень про життєві, соціальні цінності, у тому числі пов’язаних із професійним становленням.
Шляхи реалізації:
1. Облік участі обдарованих учнів в учнівських олімпіадах і різноманітних конкурсах. Постійно вести рейтингову таблицю «Творча особистість» і портфоліо обдарованих учнів.
2. Розробити та реалізувати системи заходів щодо психологічного супроводу допрофільного та профільного навчання.
3. Провести анкетування учнів і батьків для повного вивчення потреб і можливостей здобувачів освіти.
4. Спланувати та організувати цикл просвітницьких заходів зі школярами на теми: «Вибір професії – важливий етап у твоєму житті», «Як правильно організувати пошук професійного покликання», «Освіта як ключ до професійного успіху».
5. Проводити тренінги та майстер-класи, які розвивають окремі компетенції,необхідні для успішного опанування професією або для оптимізаціїнавчання;ділові ігри, які дозволяють приміряти на себе різноманітніпрофесійні ролі та відтворити ситуацію трудових стосунків і рішеньспецифічних задач у групі;тренінги з розвитку комунікативних здібностей та самопрезентації; навчальні консультації, які формують навички ефективного пошукуроботи, складання резюме, самопрезентації та адаптивної поведінки насучасному ринку праці.
6. Запровадити зустрічі учнів з класним керівникомдля обговорення загальних питань та взаємопідтримки. До такихзустрічей могли долучатися практичний психолог, соціальний педагог,педагог-організатор (за потребою).
7. 1 раз на 2 місяці організовувати проводити зустрічі з успішними людьми різних професій («Школа успіху»).