12 лютого в нашій гімназії відбулася неординарна подія. До закладу завітали гості – Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти спільно із французькою неурядовою організацією Acted у межах проєкту «Забезпечення розширення економічних прав і можливостей жінок для відновлення та розвитку (SEED)», що фінансується Міністерством міжнародних справ Канади.
До уваги старшокласників (8-9 класи) було представлено інформаційну шкільну кампанію зі STEM-освіти. Метою заходу стала популяризація природничих наук, техніки та технологій серед учнівської молоді, мотивування здобувачів освіти до усвідомленого вибору STEM-кар’єри.
Інформаційна сесія складалася з декількох мінілекцій з мультимедійним супроводом. Спочатку гості розповіли про STEM-освіту в цілому: її мету, науки, які вона охоплює, актуальність, переваги тощо. Гімназисти дізналися, що стрімка еволюція технологій веде до того, що незабаром найбільш популярними та перспективними на планеті фахівцями стануть програмісти, IT-фахівці, інженери, професіонали в галузі високих технологій тощо. У віддаленому майбутньому з’являться професії, про які зараз навіть уявити важко, всі вони будуть пов’язані з технологією і високо технологічним виробництвом на стику з природничими науками. Особливо будуть затребувані фахівці біо- та нанотехнологій.

Цікавий діалог відбувся між однією з викладачів та нашими учнями. Розглянули тему «Стереотипи у нашому житті». Гімназисти наводили приклади стереотипів з власного досвіду чи інформації із соціальних мереж. А лекторка навела яскраві приклади, коли жінки ламали усталені в суспільстві стереотипи та ставали науковцями і винахідницями у різноманітних сферах нашого життя.

А найголовніше – школярі дізналися, що в центрі уваги STEM-освіти знаходиться практичне завдання чи проблема. І вони можуть навчитися комбінувати отримані знання для вирішення реальних життєвих ситуацій.
Коли настав час міні-практикумів, здобувачів освіти було поділено на три групи. В актовій залі розмістилася група, яка вивчала STEM-напрям «Логістика», в кабінеті №23 – «Медицина», кабінет №25 – «Агросектор».
Найцікавішою виявилася логістика – комплексний процес планування, організації та управління потоками ресурсів. STEM у логістиці – це роботизовано склади, автономні транспортні засоби, цифрові платформи та штучний інтелект, інтернет речей. Лекторка зазначила, що сфера логістики вимагає таких навичок як вирішення проблем, комунікабельність і здатність працювати під тиском. А так як у сучасній логістиці активно використовують робототехніку, то практичне завдання передбачало роботу з комплектами для початкового програмування – роботами-конструкторами Makeblock. Тож наші юні дослідники вибудовували раціональні маршрути для машин-роботів, вчилися ними керувати та спрямовувати у потрібний напрямок. Це було цікаво і весело!


Група «Медицина» досліджувала параметри людського організму, вивчаючи цифрові датчики: респіраторний пояс, який вимірює частоту дихання людини; спірометр, що вимірює об’єм повітря, яке надходить у наші легені при найбільшому видиху після максимального вдиху; датчик ЕКГ, який вимірює електричну активність у серці; датчик артеріального тиску. Гімназисти визначали дихальні об’єми легенів, досліджували залежність артеріального тиску і частоти серцевих скорочень від фізичного навантаження та обговорили важливість та користь здорового способу життя.

Учні, які потрапили до «Агросектору» знайомилися із сучасними агротехнологіями: використання сільськогосподарського дрону, сенсорних мереж на основі IoT (інтернету речей); як відбувається автоматизоване зрошення, регулювання світла та тепла; що таке інтелектуальний програмний аналіз, а також датчики вологості, кислотності ґрунту. В рамках практичного завдання, старшокласники проводили досліди, визначаючи один із ключових показників оцінки середовища земельної ділянки, – pH ґрунту (за допомогою індикаторів).


Наші учні, учасники пізнавальної інформаційної кампанії, взявши участь у мініпроєктах гостей, зробили для себе висновок, що STEM – це ключ до професій майбутнього, а тому вже сьогодні потрібно замислюватися про життєве самовизначення та вибір найкращої, найпотрібнішої, найсучаснішої професії.