Склад батьківської ради Первомайської гімназії №5
на 2023/2024 н.р.:
1-А – Дмитренко Олена Олександрівна
1-Б – Федоренко Анастасія Володимирівна
1-В – Гужонок Олена Євгенівна
2-А – Смульська Ольга Леонідівна
2-Б – Сливка Лариса Михайлівна
2-В – Зубенко Людмила Володимирівна
3-А – Чумак Олена Миколаївна
3-Б – Марченко Ольга Миколаївна
3-В – Лукіянчук Христина Дмитрівна
4-А – Савчук Юлія Ігорівна
4-Б – Шпаченко Олеся Геннадіївна
4-В – Островерх Ніна Миколаївна
4-Г – Шишко Олена Миколаївна
5-А – Іоненко Катерина Олександрівна
5-Б – Ковтуненко Юлія Валеріївна
5-В – Кльован Наталія Валеріївна
6-А – Мироненко Інна Володимирівна
6-Б – Олійник Олена Валеріївна
6-В – Ткач Алла Володимирівна
7-А – Жирна Ірина Леонідівна
7-Б – Кирилова Оксана Петрівна
7-В – Лисоконь Інеса Василівна
8-А – Степаненко Світлана Володимирівна
8-Б – Наумова Тетяна Володимирівна
9-А – Демченко Олена Вікторівна
9-Б – Суботінова Катерина Володимирівна
9-В – Назарова Олена Валеріївна
ПОЛОЖЕННЯ
про батьківську раду
Первомайської гімназії №5
ЗАТВЕРДЖУЮ
директор Первомайської гімназії № 5
Н.Б.Короткова
ПОГОДЖЕНО
педагогічною радою Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст.№5
(протокол від 03.03..2020 №9)
Положення про батьківську раду Первомайської ЗОШ І-ІІІ ст. № 5 (далі БР) розроблене відповідно до Закону України «Про освіту» та статуту закладу.
1.Загальні положення
1.1. Положення про батьківську раду школи (класу)визначає його функцію у державно-громадській системі управління загальноосвітнім закладом.
1.2. Рада є добровільним громадським формуванням, створеним на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час їхнього навчання у школі.
1.3.У своїй діяльності рада керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Конвенцією ООН «Про права дитини», Статутом школи, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами в галузі освіти та міжнародного законодавства з прав дитини. дитини.
1.4.Рішення про заснування батьківських рад класів або школи приймаються на загальних зборах батьків відповідних класів або школи.
1.5. Легалізація (офіційне визнання) батьківських рад є обов’язковою і здійснюється шляхом письмового повідомлення про заснування (реєстрацію) керівництва школи.
1.6.Припинення діяльності батьківських рад може бути проведено шляхом реорганізації або ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
1.7. Дане Положення розроблене з урахуванням специфіки діяльності закладу, внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
2.Мета, завдання, основні принципи діяльності
Батьківські ради школи (класів) створюються з метою захисту законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу, у відповідних державних, судових органах, а також для надання допомоги педагогічному колективу в реалізації завдань загальної середньої освіти, спільної роботи з педагогічним колективом із розвитку в учнів активної життєвої позиції, творчих здібностей та ініціативи, підвищення їхнього рівня вихованості і досягнення обов’язкового рівня базової підготовки.
Основними завданнямидіяльності батьківських рад є сприяння створенню умов для:
• формування та розвитку особистості учня та його громадянської позиції, становлення учнівського самоврядування;
• виховання в учнів шанобливого ставлення до державних святинь, української мови і культури, історії і культури народів, які мешкають в Україні;
• формування загальнолюдської культури і моралі, культури міжетнічних відносин;
•захисту здоров’я та збереження життя і здоров’я дітей;
•здобуття учнями обов’язкової середньої освіти, розвитку їхніх природних здібностей та підтримки обдарованої молоді;
• запобігання бездоглядності і безпритульності дітей у вільний від занять час;
• всебічного зміцнення зв’язків між родинами, навчальним закладом і громадськістю з метою встановлення єдності їхнього виховного впливу на дітей;
• залучення батьківської громадськості до професійної орієнтації учнів, позакласної та позашкільної роботи;
• організації роботи з розповсюдження психолого-педагогічних і правових знань серед батьків, підвищення їхньої відповідальності за навчання і виховання дітей;
• вирішення питань розвитку матеріально-технічної бази школи та її благоустрою.
Основними принципами діяльності рад є:
•законність;
•гласність;
•колегіальність;
•толерантність;
• виборність;
• організаційна самостійність у межах повноважень, визначених цим Положенням та законодавством;
•підзвітність і відповідальність перед загальними заборами батьків школи, класів.
3.Організація та зміст роботи батьківської ради
3.1. Батьківська рада школи (класу) обирається на загальношкільних (класних) батьківських зборах на початку кожного навчального року строком на один рік. Її склад установлюється рішенням загальношкільних (класних) батьківських зборів. До неї входять представники батьківських рад класів (як правило, їхні голови). До складу батьківської ради входить директор школи.
3.2.Батьківська рада класу обирається на класних зборах у складі голови та 2—4-х членів. Засідання проводяться двічі на семестр. За необхідності проводять позачергові засідання.
3.3. Батьківська рада організовує допомогу школі:
а)у вихованні національної самосвідомості, створенні умов, необхідних для розвитку в учнів здібностей та творчої ініціативи, їхньої самореалізації у пізнавальній та навчальній діяльності;
б) у виконанні ст. 35 Закону України «Про освіту»;
в) для зміцнення співробітництва вчителів, учнів та їхніх батьків;
г)у контролюванні за виконанням учнями та батьками Статуту школи, Єдиних вимог до учнів;
ґ)в організації харчування дітей;
д) у контролі за якістю продуктів харчування та їхнім приготуванням у їдальні школи;
є) у створенні санітарно-гігієнічних умов для навчання й виховання учнів згідно з Держстандартом;
є) у зміцненні навчально-матеріальної бази школи;
ж) в організації та проведенні лекцій, бесід, зустрічей, конференцій із різних напрямків виховної роботи;
з) у залученні батьків до керівництва окремими видами дитячих громадських організацій, відділень або консультпунктів МАН, спортивними гуртками і секціями тощо;
и) у профілактичній роботі з учнями, які схильні до правопорушень.
3.4.Батьківська рада школи та класу керуються у своїй роботі даним Положенням, Статутом школи, законодавчими актами України, рекомендаціями директора школи та педагогічної ради, річним планом роботи школи, рішеннями батьківських зборів.
3.5. Батьківська рада складає план роботи на рік. Її зміст визначається з урахуванням проблем школи та завдань педагогічного колективу, соціального замовлення.
3.6. Батьківська рада школи та класів мають право приймати свої рішення за наявності на засіданні не менше двох третин його членів.
3.7. Для обговорення та вирішення важливих питань батьківська рада школи скликає збори батьків не менше 2 разів на рік.
3.8. Рішення зборів батьків, рад доводиться до відома батьків, керівництва школи, а за необхідності —до відповідного органу управління освітою у 10-денний термін.
3.9. На класних батьківським зборах обов’язкова присутність класного керівника, на загальношкільних—директора школи, заступників директора, класних керівників, учителів.
3.10. Батьківська рада школи звітує перед загальношкільними зборами у день обрання нового складу ради.
3.11.У разі розбіжності з окремих питань, які виникають між директором школи і більшістю батьківської ради принедостатньому погодженні сторін, питання вирішується міським управлінням освіти.
3.12.Міське управління освіти може вивчати роботу батьківської ради школи, давати рекомендації та здійснювати заходи щодо підвищення ефективності його діяльності.
3.13.Ради можуть створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Чисельність комісій та зміст їхньої роботи визначаються радами та затверджуються їхніми головами.
3.14. У випадку, коли член ради достроково складає свої повноваження, вибори нового члена відбуваються на батьківських зборах.
3.15. Батьківська рада веде протоколи своїх засідань і батьківських зборів, які зберігаються у школі і передаються за актом новому складу відповідних рад.
4.Права та обов’язки батьківських рад
Ради мають право:
4.1.Брати участь в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах.
4.2.Встановлювати зв’язки з місцевими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, органами внутрішніх справ, громадськими організаціями, підприємствами, навчальними та науковими установами, сільськогосподарськими господарствами щодо надання фінансової та матеріально-технічної допомоги школі, захисту здоров’я та життя учнів, благоустрою та з питань забезпечення санітарно-гігієнічних умов у навчальному закладі.
4.3. Вносити на розгляд керівництва (педагогічної ради) навчального закладу пропозиції щодо змін типу навчального закладу, його статусу, вдосконалення умов організації освітнього процесу, організаційно-господарчих питань, які мають бути розглянуті керівництвом навчального закладу в місячний термін, а результати розгляду доведені до відома батьків.
4.4. Звертатися до директора, класного керівника, педагогічної та Ради школищодо роз’яснення стану і перспектив робота та з окремих питань, що турбують батьків.
4.5.Порушувати клопотання щодо позбавлення чи обмеження батьківських прав.
4.6. За необхідності заслуховувати звіти батьківських рад і надавати допомогу щодо поліпшення їхньої роботи.
4.7. Скликати позачергові батьківські збори (конференції).
4.8. Сприяти покращенню харчування учнів.
4.9.Сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування школи.
4.10. Брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення учнів.
4.11. Контролювати раціональне використання фондів загального обов’язкового навчання.
4.12. Сприяти організації інноваційної та експериментальної діяльності школи.
4.13. Звертатися до відповідних органів управління освітою, органів громадського самоврядування з питаннями, пов’язаними з навчанням і вихованням дітей.
4.14. Бути відзначеними грамотами та іншими формами морального та матеріального заохочення.
4.15. З метою більш ефективного захисту прав та інтересів дітей батьки можуть об’єднуватися в асоціації та інші добровільні об’єднання.
4.16. Виносити на розгляд директора і педагогічної ради пропозиції щодо позакласної та позашкільної роботи з учнями, з організаційно-господарчих питань, щодо покращення роботи педагогічного колективу з батьками учнів.
4.17.Заслуховувати інформацію директора школи про стан і перспективу роботи школи, про розгляд пропозицій батьківського комітету та їхню реалізацію.
4.18. Приймати звіти класних батьківських рад і виносити рішення про покращення їхньої роботи, заслуховувати повідомлення деяких батьків про виконання ст. 35 Закону України «Про освіту» та Статуту школи.
4.19. Скликати батьківські збори.
4.20.Вирішувати питання про використання фонду школи щодо надання матеріальної допомоги учням, учителям та працівникам школи.
4.21. Вирішувати питання про використання грошових коштів фонду.
4.22. Залучати батьків до участі в керівництві гуртками, центрами розвитку, дитячими громадськими організаціями та іншими видами позакласної та позашкільноїроботи.
4.23.Класні батьківські ради мають право
– вносити пропозиції директору школи щодо покращення позакласної роботи з учнями ;
– вносити пропозиції на затвердження щодо покращення матеріально-технічної бази класної кімнати;
– заслуховувати інформацію класних керівників щодо питань, які цікавлять батьків.
Ради зобов’язані:
• виконувати плани роботи, затверджені головою відповідної ради;
• вести протоколи засідань батьківських зборів, що зберігаються у справах закладу та передаються за актом новообраній раді;
•надавати інформацію про свою діяльність на прохання директора школи або відповідного органу управління освітою;
• залучати батьків до організації позакласної та позашкільної роботи;
•організовувати чергування батьків під час культурно-масових заходів у навчальному закладі з метою збереження життя та здоров’я учнів;
• у разі потреби звітувати перед загальними зборами (конференціями).
4.24. Голова ради класу, як правило, є членом ради закладу. Він може брати участь у засіданнях педагогічної ради школи під час розгляду питань, віднесених до компетенції ради, з правом дорадчого голосу.
4.25. Голова ради школи має право знайомитися з організацією, проведенням і результатами державної підсумкової атестації учнів.