З 10 по 14 листопада у Первомайській гімназії №5 відбувся традиційний «Тиждень Аксіоми» – освітній марафон, спрямований на популяризацію математики, інформатики, фізики, технологій та розвитку логічного мислення серед учнів. Протягом п’яти днів школярі брали участь у різноманітних інтелектуальних змаганнях, творчих конкурсах, квестах, творчих виставках та переглядах відеоматеріалів. Кожен день був насичений цікавими подіями, що сприяли формуванню пізнавальної активності та командної взаємодії.
День 1. Відкриття Тижня
Урочисте відкриття тижня відбулося 10 листопада біля фотозони «Математика, як вона є». Цей день обраний не випадково, адже щорічно світ відзначає 10 листопада як День Науки заради миру та розвитку.
Долучились до відзначення цього дня і наші наймолодші, учні 2-А класу (класний керівник Телегера Н.М., асистент Куц А.І.), які обрали близьку для себе тему – геометрію. Їм сподобалась назва рубрики – «Паперові викрутаси». Тож, Тимофій Осіпенко показав «фокус» й розповів: як з двох паперових смужок й крапельки клею, ножиць, зробити квадрат. Юлія Клінишкова розвʼязала цікаве завдання: як з одного квадрата зробити чотирикутник і трикутник завдяки ножицям, а потім можна об’єднати їх в 1 великий трикутник (до речі, дівчинка все це зробила на залізничному вокзалі, доки чекала потяг до бабусі). Діти відтворили цікаву казочку про дружбу квадрата і трикутника. Коли навчання перетворюється на гру, учні запамʼятовують швидше матеріал, упізнають фігури та їх «родзинки». А ще розвивається логіка, просторове мислення, увага, а науки стають простими, зрозумілими й цікавими.


А школярі 7-В класу в перший день Тижня стали учасниками захопливого математичного квесту «Сильна ланка». Всі ж охочі отримали індивідуальне «математичне передбачення на тиждень».
Учні 7-А та 8-А, Б класів отримали завдання попрацювати над проєктами «Поруч із математикою», аби наприкінці тижня презентувати їх, показавши, як наука допомагає нам у повсякденному житті.
День 2. Творчість і змагання
11 листопада учні поринули у світ цифрової та математичної творчості.
П’ятикласники представили свої ідеї у конкурсі малюнків «Моя локальна мережа», а дев’ятикласники взяли участь у брейн-ринзі «Я думаю, і значить я живу».
Учні 2–9 класів випробовували свої сили у конкурсі цифрової грамотності «Бобер», демонструючи навички роботи з інформаційними технологіями.

Також в цей день відбулися різноманітні математичні ігри та змагання. Учні 7-А класу взяли участь у квесті, де продемонстрували свою креативність у роботі із «Танграмом» (старовинна східна головоломка з фігур, які одержані при розрізанні квадрата на 7 частин), успішно виконали завдання та отримали заповітні бонуси.


У 5-Б класі юні математики давали відповіді на запитання вікторини «Числова містика». А семикласники (7-Б) змагалися у популярній математичній грі «Хто зверху». І, оскільки, людство досі не може дати відповіді на питання «Хто ж розумніший: дівчата чи хлопці?»,
учні 7-Б намагалися в цьому розібратися. Проте, в запеклій боротьбі (з перервами на тривогу) перемогла дружба! Тож одвічне питання так і залишилося без відповіді і потребує додаткового вивчення…

Найкраще запам’ятовується те, що зроблене власноруч. Учні 6-А класу ретельно дослідили об’ємні тіла і їх розгортки та самостійно виготовили куб, конус і циліндр.

Для учнів 9-Б класу вчителем фізики був підготовлений усний журнал на тему «Фізика в професіях». Учні також підготували цікаві повідомлення, презентації та представляли свої творчі роботи. А на уроці в 9-А класі була проведена захоплива лабораторна робота «Магнітна індукція». Що не кажіть, а фізика дуже цікава наука, і в цьому преконалися восьмикласники, які ознайомилися з будовою калориметра, термометра і визначили питому теплоємність речовини.



Семикласники на уроках фізики розвивали свій науковий світогляд, логічне мислення, просторову уяву та уміння аналізувати, визначаючи частоту і період обертання маятника.


День 3. День творчості та інтелекту
12 листопада коридори гімназії прикрасила виставка «Калейдоскоп творчості», де були представлені роботи учнів, створені на уроках технологій та, які посіли призові місця на різноманітних конкурсах.

В цей час 6-А клас змагався у конкурсі ерудитів «Комп’ютерний світ».

Приємною несподіванкою для гімназистів став перегляд на великих перервах анімаційних роликів з математики, фізики та інформатики, що викликало жвавий інтерес та багато обговорень.



День 4. Ігри, нестандартне мислення та фокуси
13 листопада день розпочався з цікавих математичних ранкових зустрічей, де учні 5-Б знайомилися з математичними фокусами і «магією» чисел та малювали цифри за допомогою цифр, а 8-А клас вирізали «неможливі предмети» із звичайних аркушів для нотаток.


Для 8-А класу вчителем математики була організована інтелектуальна гра «Мафія», адаптована під математичні задачі та логічні висновки. Восьмикласники були у захваті, тому не завершували гру навіть на перервах, а на наступний день самостійно організували собі дозвілля, використовуючи вже готові картки з гри.

Після гри дівчата та хлопці плідно працювали над усним журналом «Мудра макітра», який представили у вигляді вирізок із сторінок на гімназійній виставці.

День 5. Закриття Тижня та підбиття підсумків
14 листопада відбулося урочисте закриття «Тижня Аксіоми».
Учні презентували свої дослідження в межах проєкту «Поруч із математикою», демонструючи як теоретичні, так і практичні знання. Гімназисти поєднали математику з побутом, з електроенергією, із медициною, спортом, кухнею і навіть соціальними мережами.



Продуктивніше працює той, хто вміє добре відпочити. Фізкультхвилинки з бджілками-трудівницями показали учні 5-А класу у відео з творчими проєктами.
Для 6-Б класу була проведена пізнавальна гра «Таємниці цифрового королівства», що стала яскравим завершенням тижневих активностей.
Висновки
«Тиждень Аксіоми» став важливою подією для гімназійної спільноти. Участь у численних заходах допомогла учням:
– поглибити знання з математики, інформатики та природничих наук;
– розвинути критичне та творче мислення;
– удосконалити навички командної роботи;
– побачити, що наука може бути цікавою, захопливою та різнобарвною.
Завдяки тьюторській групі «Аксіома»: учителям математики, інформатики, фізики, технологій та всім педагогам, які долучилися до проведення заходів та учням, які із захватом долучалися до активностей, «Тиждень Аксіоми» ще раз підтвердив: математика – це не лише формули, а цілий світ відкриттів і сучасних можливостей.
