Як хочеш про дива все знати,
То треба фізику вивчати!
На всі «Чому?», чи «Як?», «Відколи?»
Отримуй відповіді в школі!
Фізика і справді відкриває перед нами нові світи та показує, що це не тільки формули і задачі, а й жива, цікава наука, яка допомагає нам розуміти природу, досліджує загальні властивості матерії та явищ у ній, а також виявляє загальні закони, які керують цими явищами. Фізика настільки тісно пов’язана з нашим повсякденним життям, що вже стала його невід’ємною частиною.
Ви вже, певно, зрозуміли, що в нашій гімназії протягом останніх днів відбувся Тиждень фізики (вчитель Флань С.О.), метою якого було: в цікавій ігровій формі розширити та поглибити знання з предмету, вміння застосувати їх у житті; підвищити інтерес до вивчення фізики; збагатити кругозір та інтелект здобувачів освіти; стимулювати активну творчу роботу школярів. Учні школи мали можливість позмагатися у кмітливості, в умінні швидко мислити, чітко висловлювати свої думки, виявляти винахідливість у складних ситуаціях, формувати командний дух.
Цьому сприяли заходи:
– гра «Фізика на мільйон» у 9-А класі, де учасниками інтелектуального двобою стали хлопці та дівчата класу. Команда хлопців показала кращі знання та виявила наполегливість у досягненні мети, а переможцем за кількістю балів став Оліфіренко Дмитро. Вітаємо найкращого знавця фізики у 9-А класі!;


– у 9-Б класі відбувся захід «Фізична мозаїка». Дев’ятикласники пригадували фізичні величини, розповідали – для чого призначені конкретні прилади. Конкурс «Впізнай вченого» був найскладнішим… Але з допомогою ШІ став цікавим і захопливим;

– гімназисти з різних класів готували та презентували навчальні проєкти «Фізика у сучасному житті», «Українські вчені – фізики», «Застосування електролізу», «Закони збереження енергії та імпульсу» тощо. Учні продемонстрували як вміння знаходити та узагальнювати інформацію, так і творчий підхід до справи;

– учні 8-А класу поглибили свої знання з теми «Теплові явища», розгадуючи тематичний кросворд, а також змагалися у швидкості знайти поняття, пов’язані з тепловими явищами, у філворді. Таким чином, восьмикласники дізналися більше про фізичні процеси та природні явища, розширили свій науковий світогляд;

– під час лабораторної роботи учні 7-Б перевіряли умови плавання тіл. Дослідним шляхом гімназисти визначали, за якої умови тіло плаває на поверхні рідини, всередині неї, чи тоне в рідині. Додатково семикласники дізналися від Світлани Олександрівни про основи повітроплавання і судноплавання. Це було пізнавально і цікаво!;

– у фізичній вікторині «Найрозумніший» взяли участь учні 9-Б класу. Питання до вікторини були з різних розділів фізики «Механіка», «Оптика», «Молекулярна фізика», «Електрика», «Магнетизм», а також з прихованого – під назвою «Секрет». Дев’ятикласники мали дати якомога більше правильних відповідей на 10 питань за 60 секунд. Перемога дісталася Грибачову Кирилу і Наумовій Ярославі!

– визначали ККД простого механізму на лабораторній роботі з фізики учні 7-А класу. Семикласники на практиці перевірили «золоте правило» механіки: жоден із простих механізмів не дає виграшу в роботі; у скільки разів виграємо в силі, у стільки ж разів програємо у відстані. За допомогою досліду учні переконалися, що корисна робота менша від повної, а ККД – менший за 100%.

Тиждень фізики не «пройшов» і повз гімназистів початкових класів, зокрема, учнів 1-А класу (класний керівник Телегера Н. М., асистент Куц А. І.). Якщо малюки хоч трохи розуміються на ґаджетах, то вони зовсім незнайомі з фізикою. Але, переглянувши, такий собі, простий пристрій з танцюючою, блакитноокою, мультяшною красунею – Ельзою, то подумали, що це якась магія чи диво! А це диво має цілком наукове пояснення! Тож першокласники підготували все необхідне та почали чаклувати…


Малим гімназистам ще незнайоме таке фізичне явище як конвекція, передача тепла, створення тяги. Тому вчителька пояснила просто: іграшка-лялька обертається завдяки енергії полум’я свічок, тепло від них піднімається вгору, досягає паперової спіднички з кутиками, вдаряється об них під певним кутом й відбувається обертальний момент навколо центральної осі лялечки. Начебто танцює! Чим сильніше полум’я свічок, тим більше тепло передається повітрям, тим сильніший сам потік повітря і швидше обертається лялька. Ну, й чи не магія?
«Такі предметні тижні допомагають активізувати пізнавальну діяльність першокласників шляхом демонстрації оригінальних дослідів-фокусів. Діти зацікавлюються і вже мають певні експериментальні уміння і навички», – вважає вчителька первачків Телегера Н.М.
Під час проведення фізичного тижня гімназисти показали гарні знання, вміння, зацікавленість предметом та творчі здібності. Кожен захід вирізнявся оригінальністю, цікавим і актуальним змістом, інформаційною насиченістю, відповідав навчально-пізнавальним, розвиваючим та виховним цілям освітнього процесу. А школярі отримали чудову нагоду відчути себе справжніми дослідниками та вдосконалити свої практичні навички у вивченні фізики.