А історія наша – це історія правди,
Це життя наших предків з тих прадавніх часів,
На їх землі слов´янські зазіхав ворог завжди,
Народ брався до зброї – проганяв ворогів!
Історичні події – це літопис народу,
Це є правда життя із минулих віків:
Від набігів татар і князівських походів
До буремних подій із останніх років…
Історію називають вчителькою життя… Дійсно, щоб правильно орієнтуватися в житті, щоб бути людиною освіченою, потрібно знати минуле свого народу, його історію…
З метою розвитку інтересу учнів до вивчення історії, формування уміння викoристовувати теоретичні знaння в різних життєвих ситуаціях, поглиблeння знань учнів з історії України, формування історичних компетентностей та виховання патріотизму, любові до рідного краю, з 31 березня по 4 квітня 2025 року у нашій гімназії відбувся Тиждень історії.
22 березня 1944 року для міста Первомайська – особлива дата. В цей день наше місто було звільнено від німецьких загарбників. Саме цій події присвятила екскурсію для учнів 5-х класів до шкільного історико-патріотичного музею «Пам’ять» учитель історії Парова М.С.. Під час екскурсії діти дізналися, що звільнення Первомайська, як важливого залізничного вузла і сильного опорного пункту оборони ворога, стало часткою перемоги нашого народу. Марина Станіславівна розповіла п’ятикласникам про підпільну організацію «Партизанська іскра», що діяла в роки Другої світової війни у с. Кримка на Первомайщині. Трагічні долі юних підпільників неабияк зворушили гімназистів. Вони з цікавістю розглядали старі фотографії та документи, затамувавши подих, слухали про подвиги наших земляків під час тієї війни…

1 квітня учитель історії Парова М.С. запросила учнів 6-Б класу до подорожі державами Стародавнього світу. Під час мандрівки пограли в історичну гру «Вгадай країну за винаходом». Шестикласники продемонстрували неабиякі знання та вміння, відгадуючи давню цивілізацію чи державу за її речовими пам’ятками. Наступного дня учні розгадували історичні ребуси та пояснювали значення слів-відгадок, таких як «піраміди», «цивілізація», «століття», «сфінкс», «еволюція» та інші.

А учні 6-В класу під керівництвом Марини Станіславівни здійснили віртуальну мандрівку «Сім чудес світу» Стародавніми Грецією, Римом, Вавилонським царством. Учитель запропонувала познайомитися ближче з унікальними найвідомішими рукотворними пам’ятками Стародавнього світу. Здобувачі освіти багато цікавого дізналися про статую Зевса, храм Артеміди, Колос Родоський, Висячі сади Семіраміди тощо. А свої знання перевірили, взявши участь у вікторині.
Учитель історії Андрєєва І.В. підготувала та провела турнір між 3 командами 6-А класу «Найкращий знавець історії України». Завдання були складені у вигляді кросвордів. Представники кожної команди завзято боролися за перемогу, розв’язуючи непрості загадки. Команди підтримували своїх знавців і, навіть, допомагали у скрутних ситуаціях. Під час гри усім було цікаво, весело, а перемогла – дружба!

А учні 8-А класу на чолі з учителем історії та класним керівником Андрєєвою І.В. підготували презентацію для учнів початкових класів «Центральна Рада та її голова Михайло Грушевський». 3 квітня восьмикласники побували у кожному класі початкової школи, розповідаючи про здобутки і втрати Української Народної Республіки в період революції. Старшокласники пояснили дітям, що таке «універсали Центральної Ради», акцентуючи увагу на 4-му, який проголошував незалежність УНР. Також молодші гімназисти дізналися про боротьбу українців з більшовицькими військами і втрату державності. Восьмикласники вдало провели історичні паралелі з сучасною українсько-російською війною за незалежність нашої країни.


Тиждень історії – це чудова можливість зробити навчання цікавим та пізнавальним для дітей. Учні 1-А класу (класний керівник Телегера Н.М. та асистент Куц А.І.) присвятили 2 ранкові зустрічі (тиждень був насичений на події і тематику) саме історії нашого міста. В допомогу обрали чудову книгу «Первомайськ у моєму серці». А у класному “Куточку читача” є невеличкі енциклопедії про історію козацтва, пам’ятні місця в нашій країні. Діти постійно залюбки переглядають малюнки в них, читають, діляться почутим, уявляють своє місто в ті далекі часи і мають можливість не тільки порівняти зміни, а й розповідати рідним те, що почули і прочитали.


Підводячи підсумки предметного тижня, учителі історії закликають своїх учнів: «Кожен українець повинен знати історію свого народу, своєї держави!». Молоде покоління повинно зрозуміти, що без минулого немає сучасного, без традиційного немає нового. Для народу його історія – це не просто минуле, це його душа, особливо сьогодні, коли українці борються за своє майбутнє, за свою незалежність, за своє право на щасливе життя.